Inhoud garantie pagina
1. Zonneschermdoeken – Screendoeken – Soltis doeken (Serge Ferrari)
2. Raamdecoratie – Horren – Zonweringsystemen
3. Zonweringonderdelen – Motoren
1. Zonneschermdoeken – Screendoeken – Soltis doeken (Serge Ferrari)
- Zonneschermdoek (acryldoek): 5 jaar op het doek, 2 jaar op de confectie (stiksels en afwerking van het doek).
- Screendoek (voor doeken met zuignappen geldt een aparte garantieregeling): 5 jaar op het doek, 2 jaar op de confectie (afwerking van het doek).
- Soltis doek (voor doeken met zuignappen geldt een aparte garantieregeling): 5 jaar op het doek, 2 jaar op de confectie (afwerking van het doek)
- Screendoek en Soltis doek met zuignappen*: 2 jaar
De garantie geldt bij normaal gebruik, onder normale weersomstandigheden en particulier gebruik. De garantie vervalt wanneer gebreken zijn veroorzaakt door foutief of abnormaal gebruik, gebreken het gevolg zijn van niet of onjuist uitgevoerd onderhoud, gebreken het gevolg zijn van aanpassingen, reparaties en/of bewerkingen door de consument of door derden. Verder worden de garantieverklaringen van onze leveranciers voor wat betreft de garantie op het doek in acht gehouden.
– Helioscreen
– Mermet
– Copaco
– Serge Ferrari – Soltis Perform 92 doek
– Serge Ferrari – Soltis B92 doek
– Dickson Schoonmaken & garantie
– Dickson – banendoek technische gegevens
– Dickson – naadloosdoek technische gegevens
– Sattler
– Sauleda
– Tibelly
Zijn de producten door ons gemonteerd of vervangen? Dan komen wij het op locatie repareren. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Na ontvangst van de melding komen wij op locatie om het product te inspecteren, indien mogelijk wordt het probleem direct opgelost.
2. Wanneer een onderdeel moet worden vervangen, moet dit onderdeel mogelijk worden besteld. Als het onderdeel voorradig is of geleverd is door onze leverancier dan komen wij bij je langs om het defecte onderdeel te vervangen.
Gedurende de eerste twee jaar van de garantietermijn rekent Intershades geen arbeidskosten door. Na twee jaar binnen de gestelde garantietermijn worden er arbeidskosten in rekening gebracht om het onderdeel of systeem te vervangen. Kosten voor een eventueel benodigde steiger en hoog-schaarwerker worden altijd in rekening gebracht, ook tijdens de garantieperiode van de eerste twee jaar.
Zijn de producten op doe-het-zelf basis aangeschaft? Bij doe-het-zelf producten geldt de garantietermijn zoals hierboven beschreven. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Stuur een e-mail met jouw gegevens en duidelijke informatie met betrekking tot het defect door middel van foto’s/video’s.
2. Wij sturen een nieuw onderdeel op zodat je deze zelf kan vervangen.
3. Het te vervangen onderdeel ontvangen wij graag retour zodat wij de garantie kunnen claimen bij onze leverancier. Het retour sturen van onderdelen is op eigen kosten.
Als je garantie claimt op systemen die je op doe-het-zelf basis hebt gekocht geldt dat Intershades niet aansprakelijk is voor vervanging, verzend- en retourkosten, gevolgschade en eventueel aanvullende kosten.
* Aanvulling doeken met zeilringen en zuignappen. De bevestiging met zuignappen is getest onder normale weersomstandigheden. Wij geven graag garanties en staan volledig achter het gewaardeerde product met zuignappen, echter krijgen wij ook wel eens verzoeken voor doeken met zuignappen voor bijvoorbeeld zeewaardige jachten en appartementen op 10+ hoog in een appartementencomplex waar de weersomstandigheden doorgaans veel extremer zijn. In dergelijke gevallen raden wij een doek met zuignappen af. Twijfel je of dit product bij jou zou kunnen hangen? Neem dan gerust contact met ons op dan denken we met je mee voor een oplossing.
2. Raamdecoratie – Horren – Zonweringsystemen
- Raamdecoratie*: 2 jaar
- Horren: 2 jaar
- Knikarmschermen, uitvalschermen, markiezen*: 5 jaar
- Rolluiken (Alutech/Heroal)*: 5 jaar
- Screens – standaard/budgetscreens*: 3 jaar
- Screens – Myshade/Myzip/Heroal*: 5 jaar (indien met transparant zichtvenster in het screen is de garantie 3 jaar)
De garantie geldt bij normaal gebruik, onder normale weersomstandigheden en particulier gebruik. De garantie vervalt wanneer gebreken zijn veroorzaakt door foutief of abnormaal gebruik, gebreken het gevolg zijn van niet of onjuist uitgevoerd onderhoud, gebreken het gevolg zijn van aanpassingen, reparaties en/of bewerkingen door de consument of door derden.
Zijn de systemen door ons gemonteerd? Dan komen wij het op locatie repareren. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Na ontvangst van de melding komen wij op locatie om de systemen te inspecteren, indien mogelijk wordt het probleem direct opgelost.
2. Wanneer een onderdeel moet worden vervangen, moet dit onderdeel mogelijk worden besteld. Als het onderdeel voorradig is of geleverd is door onze leverancier dan komen wij bij je langs om het defecte onderdeel te vervangen.
Gedurende de eerste twee jaar van de garantietermijn rekent Intershades geen arbeidskosten door. Na twee jaar binnen de gestelde garantietermijn worden er arbeidskosten in rekening gebracht om het onderdeel of systeem te vervangen. Kosten voor een eventueel benodigde steiger en hoog-schaarwerker worden altijd in rekening gebracht, ook tijdens de garantieperiode van de eerste twee jaar.
Zijn de systemen op doe-het-zelf basis aangeschaft? Bij doe-het-zelf producten geldt de garantietermijn zoals hierboven beschreven. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Stuur een e-mail met jouw gegevens en duidelijke informatie met betrekking tot het defect door middel van foto’s/video’s.
2. Wij sturen een nieuw onderdeel op zodat je deze zelf kan vervangen.
3. Het te vervangen onderdeel ontvangen wij graag retour zodat wij de garantie kunnen claimen bij onze leverancier. Het retour sturen van onderdelen is op eigen kosten.
Als je garantie claimt op systemen die je op doe-het-zelf basis hebt gekocht geldt dat Intershades niet aansprakelijk is voor vervanging, verzend- en retourkosten, gevolgschade en eventueel aanvullende kosten.
* Voor systemen met motoren geldt dat er op de motoren een andere garantietermijn van toepassing. Zie ook artikel 3 voor de garantietermijn voor zonweringonderdelen en motoren.
3. Zonweringonderdelen – Motoren
- Zonweringsonderdelen: 2 jaar
- Bedrade Somfy motor & accessoires: 5 jaar
- Somfy Solar motor IO, Zonnepaneel, Accu: 7 jaar
- Brel/Faher/Dooya motor & accessoires: 2 jaar
De garantie geldt bij normaal gebruik, onder normale weersomstandigheden en particulier gebruik. De garantie vervalt wanneer gebreken zijn veroorzaakt door foutief of abnormaal gebruik, gebreken het gevolg zijn van niet of onjuist uitgevoerd onderhoud, gebreken het gevolg zijn van aanpassingen, reparaties en/of bewerkingen door de consument of door derden.
Zijn de motoren en/of onderdelen door ons gemonteerd? Dan komen wij het op locatie repareren. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Na ontvangst van de melding komen wij op locatie om de motoren en/of onderdelen te inspecteren, indien mogelijk wordt het probleem direct opgelost.
2. Wanneer een onderdeel moet worden vervangen, moet dit onderdeel mogelijk worden besteld. Als het onderdeel voorradig is of geleverd is door onze leverancier dan komen wij bij je langs om het defecte onderdeel te vervangen.
Gedurende de eerste twee jaar van de garantietermijn rekent Intershades geen arbeidskosten door. Na twee jaar binnen de gestelde garantietermijn worden er arbeidskosten in rekening gebracht om het onderdeel te vervangen. Kosten voor een eventueel benodigde steiger en hoog-schaarwerker worden altijd in rekening gebracht, ook tijdens de garantieperiode van de eerste twee jaar.
Zijn de systemen op doe-het-zelf basis aangeschaft? Bij doe-het-zelf producten geldt de garantietermijn zoals hierboven beschreven. Mocht binnen de gestelde garantietermijn een motor en/of onderdeel kapotgaan dan gaan wij als volgt te werk:
1. Stuur een e-mail met jouw gegevens en duidelijke informatie met betrekking tot het defect door middel van foto’s/video’s.
2. Wij sturen een nieuwe motor en/of onderdeel op zodat je deze zelf kan vervangen. Deze motor en/of onderdeel wordt in eerste instantie door ons aan jou als klant gefactureerd.
3. Het te vervangen onderdeel en/of motor ontvangen wij graag retour zodat wij de garantie kunnen claimen bij onze leverancier. Het retour sturen van motoren en onderdelen is op eigen kosten.
4. Blijkt dat uit de inspectie door ons of onze leverancier dat er inderdaad een defect is aan de motor en/of onderdeel binnen de garantievoorwaarden van onze leverancier, dan crediteren wij het bedrag van het vervangen onderdeel/motor aan op het door ons bekende rekeningnummer van jou.
Als je garantie claimt op motoren en onderdelen die je op doe-het-zelf basis hebt gekocht geldt dat Intershades niet aansprakelijk is voor vervanging, verzend- en retourkosten, gevolgschade en eventueel aanvullende kosten.